11 November 2010

Macam mana nak tau blog kita ada malware ke tak

Salam semua...hari ni aku nak share pasal tajuk atas tuu...aku duk mengodek google webmaster tools tadi sambil2 layan boring kuikui, jadi aku explore la pe ke mendenyer ni...dan godek punya godek sambil2 testing blog aku ada malware ka tarak ...


meh aku nak kecoh2 macam mana nak tau blog anda ada malware ke tidak pe kata korang ikut jer langkah2 keselamatan ini..b4 alhamdulillah blog aku bersih dari mende2 yg mengaibkan muahaha i mean malware ler...


cara-caranya, ewah mcm nak memasak plak 


sign in emel korang kat google, hanya yg pakai google utk blog, pastu google webmaster tools, kalau xjumpa mcm biasala search ngeh ngeh...add site korang, kalau yg dah ada tu xperlu add lg, click Diagnostic pastu Malware...kalau tak ada malware result dia kuar mcm ni 
'Google has not detected any malware on this site.'  
so selamat la blog korang kalau xada malware....kalau ada malware nanti dia akan alert n bgtau mana malware tu datang...


sekian terima.... lalalala~ 

No comments:

Post a Comment