26 January 2012

Alhamdulillah...diberi peluang bernafas

Assalammualikum & hai

macam lama tak merepek kat sini, maklum la beberapa hari ni kesihatan kurang baik sikit terpaksa keluar masuk wad and operate...sapa yang nak bela penyakit kan tapi kalau DIA dah bagi kita xble nak kata apa just berdoa berdoa dan berdoa...

Allahamdulillah, aku diberi peluang bernafas lagi walaupun sakit tak la seberapa kritikal tapi ni pengalaman aku sendiri, apa yang kadang-kandang kita tak ingin dan tak terfikir tu la yang akan terjadi kat diri sendiri...tak ada sapa boleh halang selagi DIA yang nak...sihat, sakit, dan apa2 je semuanya datang dari DIA,,,kita sebagai manusia sepatutnya bersyukur atas nikmat yang DIA bagi kat kita yang pasti semua ni adalah pinjaman saja, hidup ni sementara...sentiasa ingat kat DIA...




"Ya Allah aku bersyukur atas nikmat yang Kau beri kapadaku..Ya Allah sesungguhnya aku seringkali lalai dan alpa kerana dunia...Ya Allah,kurniakanlah kesihatan yang baik pada kami, Ya Allah, ampunilah bagi kami dosa-dosa kami dan hapuskanlah dari kami kesalahan-kesalahan kami dan wafatkanlah kami bersama-sama orang yang baik" amin....

5 comments:

  1. ya Allah,bah maaf saya ndak taw kamu saket...harap kamu cepat2 sembuh..!!! ;(

    ReplyDelete
  2. sihat itu dugaan seronok.... adakah kita bersyukur @ tidak.....

    sakit itu dugaan sedih..... adakah kita bersabar @ tidak......

    moga ALLAH memberi kekuatan kepada kita mengharungi dugaan......

    insya ALLAH... setiap kejadian itu ada hikmahnya....

    ReplyDelete