02 December 2010

Tips : 9 Cara atasi patah hati!

Assalammualaikum and hai ^^...sapa2 yang tak pernah patah hati, isk mustahil kan tak pernah...Patah hati atau sakit hati adalah satu akibat atau kesan  daripada setiap keputusan yang dipilih....isk isk sadis bunyinyerrr...

Oleh yang demikian, ada 9 tips macam mana nak atasi patah hati,,,jom layan ooowhh yeahhhhh!!!

Percaya pada takdir
bila bekas kekasih memutuskan untuk memilih orang lain, ajar diri bahawa dunia belum berakhir seperti lagu shaden..pernah dengar kan...Yakin bahawa Tuhan memiliki rencana indah untuk kamu.

Relakan
kalau dah cintakan seseorang bermaksud kamu harus ready untuk merelakan si dia terus bahagia dan bersedia untuk kehilangannya.

Lupakan
Teori memang tak semudah praktikal,. Bila saat dia memutuskan untuk meninggalkan kamu walau apa alasan pun, kamu harus mengajar diri untuk melupakannya. Mesti tau!!!

Ambil Hikmah
Pengalaman adalah guru terbaik untuk diri kita. Jadikan ianya satu pengalaman yang berharga buat kamu. ada hikmah disebalik apa yang terjadi...Fikir-fikirkan lah!!!

Be nice
Buat baik dengan sesiapa pun . Tingkatkan harga diri dan telus dalam perhubungan. Mesti ada orang akan hargai diri kamu...

Jangan bersendirian
Orang yang putus cinta ni kadang-kadang suka sanggat buat  sumting yang pelik-pelik kan,,,oleh itu cuba tangani masalah dengan bijak...elakkan bersendirian terlalu lama!!!

Jadi orang baru
Jangan terlalu mengurung diri dari bergaul dengan dunia luar, jangan abaikan keluarga, kawan-kawan yang lain...

Serlahkan prestasi diri
Wake up! cari potensi diri sehingga ia boleh dinilai oleh orang lain, jangan asyik memikirkan perkara yang lepas....

Berdoa dan Tawakal
haaa ni penting, doa dan tawakal adalah jalan terbaik, serahkan segalanya pada kekuasaaan Tuhan. Insyaallah mesti tenang punya...^^

pada yang patah hati tu, ingat ni 'kumbang bukan seekor, bunga bukan sekuntum' ewahhhhh pandai jer aku...semoga success selalu....chaiyok!!!

sumber remaja (ogos 2010)

No comments:

Post a Comment